close
تبلیغات در اینترنت
سایت اطلاع رسانی صنعت برق ایران - 36

اطلاعات کاربری

عضو شويد

نام کاربری :
رمز عبور :

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد
موضوعات
برق منطقه ای
نیروگاه
تولید
انتقال
توزیع
وزارت نیرو
مصوبات جدید
قوانین
تعمیرات برق
تازه های صنعت برق
اخبار
آرشیو
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپدیت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود

مطالب پربازدید
مطالب تصادفی
آمار سایت

آمار کاربران
افراد آنلاین : 1

کاربران آنلاین

آمار بازدید
بازدید امروز : 74
باردید دیروز : 232
ای پی امروز : 5
ای پی دیروز : 22
بازدید هفته : 602
بازدید ماه : 2,125
بازدید سال : 18,973
بازدید کلی : 405,925
لینک دوستان
کاربران
جستجو

تبلیغات

با آرزوی تندرستی و سعادت برای همکاران گرامی

خدمت همکاران اعلام می نمائیم که با توجه به اینکه ایام انتخابات ریاست جمهوری است .

بنا شد تا نظر کاندیداهای محترم و برنامه های ایشان را در باره آینده قرارداد نیروهای قرارداد معین شاغل در مشاغل حاکمیتی دستگاه های تابعه از جمله وزارت نیرو  جویا شویم.

لذا نامه ای تهیه شده و در دسترس شما قرار گرفته است.

امید است با کمک شما این نامه از طریق مختلف( ازجمله مراجعه حضوری به دفاتر مرکزی و ستاد های انتخاباتی)به دست  نامزد های محترم ریاست جمهوری برسد و نظر ایشان را نسبت به این مهم جویا شوید و  بصورت مستند در اختیار این سایت قرار دهید تا به همکاران اعلام شود.

و همکاران با نظر کاندیداها در باره وضعیت نیروهای قرارداد معین آشنا شوند تابا آگاهی کامل  نامزد مناسب را انتخاب کنند.

بسمه تعالی

جناب آقاي ....

کانديداي محترم رياست جمهوري ايران اسلامي

موضوع:  اعلام برنامه در خصوص وضعيت کارکنان قردادمعين شاغل در دستگاه هاي دولتی

 

  رئيس جمهور بايد کسي باشد که:

ايمان واعتقاد به خداوند و انقلاب وقانون اساسي ومردم داشته باشد

داراي تهذيب اخلاقي، نپرداختن به حواشي، و ندادن وعده بيخود واز در باغ سبز نشان دادن غير واقعي به مردم بپرهيزد.و

((مقام معظم رهبري))

سلام علیکم

جناب آقاي ....با مشاهده نام جنابعالی در لیست اسامي نامزدهاي يازدهمين دوره رياست جمهوري  موجي از شادي در دل مردم حاکم گشت و بارقه اي از اميد در دل هاي اينجانبان شکل گرفت چرا که همواره در جهت اجراي منويات رهبري عمل نموده و مطمئن هستيم  پس از سال هابا حضور جنابعالي در راس دولت تبعيض و بي عدالتي موجود رخت بر بسته و کمي از آلام ، خيل عظيم کارگران و زحمتکشان ايران اسلامي  کاسته شود و حق و حقوق اينجانبان به درستي پرداخت گردد.لازم به ذکر است در دولت قبلي اقداماتي در جهت از بين رفتن تبعيض هاي موجود شکل گرفت که جاي تشکر و قدرداني دارد  که البته به دليل وجود مشکلات نامعلوم اجراي  کامل آن محقق نشد ، چرا که پس از تبديل وضعيت به قرارداد معين همچنان تبعيض ها پابرجا مي باشد جهت استحضار مختصري از وضعيت اينجانبان پس از تبديل به قرداد معين به حضور ايفاد مي گردد:

اينجانبان تکنسين هاي بهره برداري پست هاي فوق توزيع و انتقال نيروي وزارت نيرو  مي باشيم که با تحصيلات دانشگاهي ، نوع وظيفه محوله بصورت شيفتي ،  جزو کارهاي سخت و زيان آور با خطرات مختص خود ، در تمامي تعطيلات اعم از اعياد و مناسبت هاي مذهبي ملزم به حضور و خدمت رساني به ملت شريف ايران هستیم و.... با توجه به ماهيت شغل  اينجانبان ،که يک شغل حاکميتي ، دائمي و حساس و  امنيتي مي باشد.بامکاتبات و مراجعات حضوري به مجلس محترم شوراي اسلامي وحضور در کميسيون مربوطه و مشاهده مستندات وارايه توضيحات آن کميسيون نيز بر اين موضع صحه گذاشته که طي يک نامه از وزارت نيرو خواستار بازگرداندن رديف شغلي و سازماني ما شدند ولي متاسفانه با اتمام کارمجلس هشتم مصادف گرديدو به علل نامعلوم تا کنون منجر به نتيجه نشده است .لازم به توضيح است که وزارت نيرو با توجه به توسعه روز افزون و نياز به انرژي ، در انتهاي سال گذشته اقدام به برگزاري آزمون جهت استخدام نيرو نموده ولي وضعيت استخدامي ما همچنان نامشخص و از دريافت  حق و حقوق همچون ديگر همکاران قرار داد دائم ، تنها به دليل وجود کلمه معين در قرارداد محروم مي باشيم و اين تبعيض باعث دلسردي ما گشته بطوري که در انجام وظايف محوله و زندگي خانوادگي ما نيز باعث بروز مشکلاتي شده است.

 علي ايحال از جنابعالي تقاضا داريم در سخنراني ها و ميتينگ هاي انتخاباتي خود ، مواضع خود را در ارتباط با اين موضوع روشن نموده و راه حل و برنامه خودرا اعلام نماييد چرا که اين تبعيض و بي عدالتي نارضايتي کارکنان و خانوده هاي آنها (پدر ، مادر ، همسر ، فرزند ، و...)که حدود دوميليون نفر مي باشند را در پي داشته و عدم احساس امنيت شغلي و بي عدالتي و شرايط بغرنج اقتصادي موجود اين عزيزان را تحت فشار قرار داده و مانند بغضی نترکيده در سينه جاخوش نموده . در پايان ازبذل  توجه جنابعالي کمال تشکر را نموده و اميدواريم با اعلام مواضع روشن  اينجانبان را در انتخاب اصلح تر ياري نماييد.

به اميد سرفرازي ايران عزيز در تمامي عرصه ها و خلق حماسه سياسي در 24 خرداد و مايوس نمودن دشمنان ايران سرفراز.

 

تکنسين هاي بهره برداري قرار دادمعين پست هاي فوق توزيع و انتقال نيروي وزارت نيرو

منبع: وبلاگ تکنسین های بهره بردار برق منطقه ای تهران

درباره : برق منطقه ای , وزارت نیرو , اخبار ,
بازدید : 266
تاریخ : یکشنبه 09 تير 1392 زمان : 18:29 | نویسنده : admin | لینک ثابت | نظرات ()

حسن روحانی در سال ۱۳۲۷ در شهرستان سرخه در استان سمنان و در خانواده‌ای مؤمن و مبارز به دنیا آمد. وی تحصیلات دروس دینی را از سال ۱۳۳۹، ابتدا در حوزه علمیه سمنان آغاز نمود و سپس در سال ۱۳۴۰ وارد حوزه علمیه قم شد و از دروس و مباحث اساتید برجسته آن زمان، از جمله آیات عظام سید محمد محقق داماد، شیخ مرتضی حائری، سید محمدرضا گلپایگانی، سلطانی، محمد فاضل لنکرانی و شیخ محمد شاه‌آبادی بهره برد. او همزمان توانست با آموختن دروس جدید، در سال ۱۳۴۸ به دانشگاه تهران راه یابد و در سال ۱۳۵۱ دانشنامه لیسانس خود را در مقطع کارشناسی و در رشته حقوق قضایی اخذ کند. روحانی که علاقه خاصی به آموختن علوم و کسب دانش داشت، ادامه تحصیل در غرب را نیز تجربه نمود و موفق به دریافت مدرک کارشناسی ارشد (M.Phil) در رشته حقوق عمومی و اخذ دانشنامه دکتری (Ph.D) در رشته حقوق اساسی از دانشگاه گلاسکو گردید.

  پیش از انقلاب

 حسن روحانی از همان ابتدا و در آغاز جوانی، از نزدیک در جریان وقایع نهضت اسلامی و مبارزات سیاسی قرار گرفت و فعالیت سیاسی خود را با پیروی از امام خمینی(ره) آغاز کرد. وی از سال ۱۳۳۴، سفرهای تبلیغی و سخنرانی‌های روشنگرانه خود علیه حکومت وقت را در سرتاسر ایران آغاز نمود و در همان اولین سفر تبلیغی، توسط مأموران حکومتی بازداشت شد. وی در طول مبارزه نیز بارها دستگیر و ممنوع‌المنبر گردید. روحانی در آبان ۱۳۵۶، طی یکی از سخنرانی‌های افشاگرانه خود، برای نخستین بار با ابتکاری شجاعانه، لقب «امام» را برای بنیانگذار جمهوری اسلامی بکار برد.

 

روحانی در سال ۱۳۵۷ و همزمان با ورود امام به پاریس، فعالیتهای سیاسی خود را در اروپا ادامه داد و با حضور در جلسات انجمن اسلامی دانشجویان خارج از کشور در شهرهای مختلف انگلستان و فرانسه، ضمن رفع ابهامات و پاسخ به سؤالات ایرانیان خارج از کشور، در بیان مطالب و موضعگیری‌های روشنگرانه خود بی‌وقفه تلاش کرد.

 

پس از انقلاب

 

با پیروزی انقلاب اسلامی، حسن روحانی که نزدیک به دو دهه در مبارزات انقلابی فعال بود، به تثبیت انقلاب نوپای اسلامی همت گماشت و در اولین اقدام، در سال ۱۳۵۸، به ساماندهی ارتش آشفته و پادگان‌های از هم پاشیده پرداخت. وی در سال ۱۳۵۹ به نمایندگی مجلس شورای اسلامی انتخاب شد و در پنج دوره قانونگذاری به مدت بیست سال (از سال ۱۳۵۹ تا ۱۳۷۹) فعالیت نمود و مسئولیت نایب رئیسی مجلس (در دوره‌های چهارم و پنجم) و ریاست کمیسیون‌های دفاع (دوره‌های اول و دوم) و سیاست خارجی (دوره‌های چهارم و پنجم) را بر عهده گرفت. عضویت در شورای سرپرستی سازمان صدا و سیما از سال ۱۳۵۹ تا سال ۱۳۶۲ نیز از دیگر مسئولیت‌های وی در دوران پس از انقلاب بوده است.

 

در دوران جنگ ایران و عراق، روحانی مسئولیت‏های متعددی را همزمان عهده‌دار بود، از جمله عضو شورایعالی دفاع (از سال ۱۳۶۱ تا ۱۳۶۷)، معاونت فرماندهی جنگ (از سال ۱۳۶۲ تا ۱۳۶۴) و ریاست ستاد قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (از سال ۱۳۶۴ تا ۱۳۶۶). وی فرماندهی پدافند هوایی کل کشور بین سال‌های ۱۳۶۴ تا ۱۳۷۰ را نیز برعهده داشت. همچنین در سال‌های ۱۳۶۵ تا ۱۳۶۷، عضو شورایعالی پشتیبانی جنگ و رئیس کمیسیون اجرائی آن بود و بین سال‌های ۱۳۶۷ تا ۱۳۶۸ به معاونت جانشین فرماندهی کل قوا منصوب شد.

 

در سالروز فتح خرمشهر، حسن روحانی و جمعی دیگر از فرماندهان و مسؤولان پشتیبانی جنگ مفتخر به دریافت نشان درجه یک نصر از مقام معظم رهبری گردیدند.

 

روحانی پس از بازنگری قانون ‏اساسی جمهوری اسلامی ایران و تشکیل نهاد شورای عالی امنیت ملی، سمت نمایندگی رهبری را در این شورا عهده دار شد و به مدت ۱۶ سال (از سال ۱۳۶۸ تا ۱۳۸۴) در دوره‌های ریاست جمهوری اکبر هاشمی رفسنجانی و سید محمد خاتمی دبیر شورای عالی امنیت ملی بوده است. وی همچنین به مدت ۱۳ سال (از سال ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۶ و از ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۴) مشاور امنیت ملی رئیس جمهور وقت بوده است.

 

روحانی از سال ۱۳۷۰ به عضویت مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب شد که تاکنون در این سمت فعالیت دارد. وی ریاست کمیسیون سیاسی-امنیتی-دفاعی این مجمع را نیز برعهده دارد.

 

روحانی در انتخابات میان‏دوره‏ای سومین دوره مجلس خبرگان رهبری در ۲۹ بهمن ۱۳۷۸ از حوزه انتخابیه استان سمنان به نمایندگی مجلس خبرگان رهبری انتخاب شد. در سال ۱۳۸۵ نیز به عنوان نماینده تهران به عضویت دوره چهارم این مجلس برگزیده شد و تاکنون در همین سمت فعالیت دارد. سمت‌های وی در مجلس خبرگان، ریاست کمیسیون سیاسی-اجتماعی این مجلس (از ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۵) و عضویت هیأت رئیسه و ریاست دفتر تهران دبیرخانه این مجلس (از ۱۳۸۵ تا ۱۳۸۷) بوده است.

 

حسن روحانی در کنار مسئولیت‌های اجرایی همچنان به فعالیت‌های علمی خود ادامه داده است. وی از سال ۱۳۷۴ تا ۱۳۷۸، عضو هیأت امنای دانشگاه‌های تهران و منطقه شمال بوده و از سال ۱۳۷۱ نیز مرکز تحقیقات استراتژیک (یکی از معتبرترین مراکز پژوهشی کشور) را اداره می‌کند. وی با مرتبه علمی استاد پژوهشی، دارای کتب و مقالات متعددی به زبان‌های فارسی، انگلیسی و عربی است. در حال حاضر، سه فصلنامه معتبر علمی-پژوهشی به زبان‌های فارسی و انگلیسی در حوزه مباحث استراتژیک، سیاست خارجی و روابط بین‌الملل، با مدیر مسئولی وی منتشر می‌شود.

 

عکس/ اهدای مدال درجه یک نصر از سوی آیت الله خامنه ای به حسن روحانی

  انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۲

 در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری، نام حسن روحانی باز هم به عنوان یکی از کاندیداهای احتمالی مطرح شده است. این بار برخلاف گذشته، او حضورش را "نفی" نمی‌کند. روحانی در پاسخ به سؤال خبرنگاران گفت: "اگر کاندیدا شوم مستقل می‌آیم."

 

روحانی معتقد است: هرکس رئیس‌جمهور بعدی شود با مشکلات بسیار زیادی روبروست. مشکلاتی که در هفت هشت سال ایجاد شده قطعاً نمی‌تواند در طی دو سه سال از بین برده شود و به زمان زیادی نیاز است.

 

حسن روحانی همواره از مهمترین منتقدان سیاست‌های دولت محمود احمدی نژاد بوده که به مناسبت‌های مختلف، انتقادات خود را مطرح کرده است:

"تولید با شعار درست نمی‌شود. باید کار کرد تا تولید به صرفه و با امنیت باشد."

"نخبگان اقتصادی و سیاسی معتقدند که دوران شعارگویی به پایان رسیده است و باید اعتماد را به مردم باز گرداند. در رأس شعارها، آوردن پول نفت بر سر سفره مردم و کاهش نرخ تورم قرار دارد."

"هدفمندی یارانه‌ها آن‌طور که قانون تعیین کرده است، اجرا نشد تا نقایص آن مشخص شود و سعی کنیم آن‌ها را برطرف کنیم. این قانون سلیقه‌ای اجرا شد. این نحوه اجرا، جز افزایش نرخ تورم تا ٢٤/٥ درصد، رشد ۷ برابر نقدینگی، کاهش تولید، افزایش نرخ ارز و در نهایت تعلیق اجرای آن، نتیجه‌ای درپی نداشت."

"وعده‌های غیرعملی دولت علاوه بر ضربه اقتصادی، به اعتماد مردم نیز ضربه وارد کرده و باعث شده‌است که مردم به هیچ یک از وعده‌های دولت اعتمادی نداشته باشند؛ یعنی هم ضربه به سرمایه اقتصادی و هم ضربه به سرمایه اجتماعی."

"کشور مدیر می‌خواهد نه نوکر."

"مردم دلار نمی‌خواهند، صداقت و برنامه می‌خواهند."

"این سیاست که همه را دشمن بدانیم نادرست است."

"نحوه ارتباط ما با کشورها مشخص نیست. امروز با بعضی از کشورها، دوست صمیمی هستیم، فردا رقیب و پس از آن متخاصم و دشمن می‌شویم."

"سیاست خارجی نیاز به علم و هنر دارد؛ دیپلماسی، سلیقه و شعار نیست."

 

روحانی با بیان دیدگاه‌های خود درخصوص انتخابات آینده گفت: جایگاه ریاست‌جمهوری جای کارآموزی نیست. رییس‌جمهور باید شجاع باشد؛ شجاع نه به این معنا که برابر ابرقدرتی سخن درشت بگوییم، این کاری است که همه می‌توانند آن را انجام دهند. شجاع یعنی اگر اشتباه کردیم با شجاعت به آن اعتراف کنیم و به مردم بگوییم اشتباه کردیم. با شرایط فعلی کشور، به فردی با قدرت اجماع‌سازی نیاز داریم که تجربه اجماع‌سازی را داشته باشد. ما با مشکلات خارجی روبه‌رو هستیم اما مهم‌ترین مشکلات ما ریشه داخلی دارد.

 

روحانی با اشاره به برخی مسائل اقتصادی، گفت: جامعه ما در بخش‌هایی، به ویژه اقتصادی، بی‌ثبات و دچار آشفته بازار است. اصحاب کهف یک بار خوابیدند و دیدند پول آنها در بازار معنای دیگری دارد ولی ظاهراً خواب هر شب ما خواب اصحاب کهف شده است و هر روز ارزش پول ما تغییر می‌کند.

  آثار

 از جمله آثار منتشرشده وی می‌توان به کتب زیر اشاره کرد:

  امنیت ملی و دیپلماسی هسته‌ای (۱۳۹۰)

امنیت ملی و نظام اقتصادی ایران (۱۳۸۹)

اندیشه‌های سیاسی اسلام؛ جلد اول: مبانی نظری (۱۳۸۸)

اندیشه‌های سیاسی اسلام؛ جلد دوم: سیاست خارجی (۱۳۸۸)

اندیشه‌های سیاسی اسلام؛ جلد سوم: مسائل فرهنگی و اجتماعی (۱۳۸۸)

خاطرات دکتر حسن روحانی؛ جلد اول: انقلاب اسلامی (۱۳۸۷)

مقدمه‌ای بر تاریخ امامان شیعه (۱۳۹۱)

سن اهلیت و مسئولیت قانونی (۱۳۹۱)

آشنایی با کشورهای اسلامی (۱۳۸۷)

انقلاب اسلامی؛ ریشه‌ها و چالش‌ها (۱۳۷۶)

مبانی تفکر سیاسی امام خمینی (ره) (۱۳۷۸)

نقش حوزه‌های علمیه در تحولات اخلاقی و سیاسی جامعه (۱۳۹۰)

امنیت ملی و سیاست خارجی (آماده چاپ)

امنیت ملی و محیط زیست (آماده چاپ)

خاطرات دکتر حسن روحانی؛ جلد دوم: دفاع مقدس (آماده چاپ)

(The Islamic Legislative Power (1994

 (The Flexibility of Shariah; Islamic Law (1996

درباره : اخبار ,
بازدید : 314
تاریخ : شنبه 25 خرداد 1392 زمان : 18:28 | نویسنده : admin | لینک ثابت | نظرات ()

 

 
درباره : قوانین ,
بازدید : 247
تاریخ : پنجشنبه 23 خرداد 1392 زمان : 18:26 | نویسنده : admin | لینک ثابت | نظرات ()

دکتر احمدی نژاد طی نامه ایی به معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور، قانون بودجه سال 1392 را ابلاغ کرد  

ه گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت ،متن این نامه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور

قانون بودجه سال 1392 کل کشور که در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ نوزدهم خرداد 1392 مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 19/3/1392 به تایید شورای محترم نگهبان رسیده و طی نامه شماره 17296/249 مورخ 21/3/1392 مجلس شورای اسلامی واصل گردیده است با لحاظ موارد زیر به پیوست ابلاغ می گردد.

با توجه به تغییرات وسیعی که از سوی مجلس شورای اسلامی در لایحه بودجه تقدیمی دولت بعمل آمده و عملا شاکله لایحه مذکور دچار تغییر و تحولات اساسی شده است و وجود مغایرت بندهایی از آن با قانون اساسی و قوانین دائمی، وجود تبعیض در اعتبارات دستگاههای اجرایی، آثار تورم زا در برخی مفاد قانون مذکور و جهت گیری برجسته در ایجاد محدودیت برای دولت، که از مهمترین موارد آن می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

ایجاد 192000 میلیارد ریال منابع مشکوک الوصول و در نظر گرفتن مصارف قطعی در مقابل آن؛

کاهش حداقل 40000 میلیارد ریال درآمد حاصل از هدفمندسازی و عدم محاسبه 15000میلیارد ریال بابت پرداخت سهم خانوار و برخی موارد دیگر در اجرای قانون هذفمندسازی یارانه ها که منجر به کسری اعتبار قابل توجه برای پرداخت سهمیه خانوار موضوع قانون فوق می گردد؛

حذف نقش خزانه داری کل کشور در تخصیص منابع حاصل از فروش نفت به ذینفعان علیرغم ضرورت حفظ و تقویت مسئولیت و نقش خزانه داری کل کشور در تامین به موقع اعتبار هزینه های اجتناب ناپذیر و همچنین برنامه ریزی تخصیص منابع در طول سال.

افزایش تعداد 66 طرح تملک دارایی سرمایه ای جدید به لایحه که موجب تاخیر در اتمام طرح های موجود می باشد در شرایطی که اتمام طرح های موجود در اولویت دولت قرار داشته است؛

تکلیف به دولت برای مبادله موافقتنامه طرح های غیر انتفاعی در قالب طرح انتفاعی برای مجاز گردیدن این طرح ها به استفاده از منابع حاصل از فروش اوراق مشارکت؛

برهم زدن ساز و کار تخصیص طرح های تملک داراییهای سرمایه ای که عملا منجر به تعطیلی طرحهای عمرانی خواهد شد(بند7-2 ماده واحده) در صورتیکه در شرایط موجود دولت ناگزیر به مدیریت منابع محدود می باشد؛

ارتقاء حدود 20 موسسه آموزشی و دانشکده به دانشگاه که یا فاقد مجوز شورای گسترش آموزش عالی بوده و یا با مصوبات آن شورا در تناقض می باشد؛

وچندین تغییر مهم دیگر؛

لازم است در اجرای قانون بودجه فوق تدابیر کافی لحاظ گردد تا از بروز مشکلات و آسیب به مردم عزیز و اقتصاد کشور جلوگیری شود.

درباره : مصوبات جدید ,
بازدید : 563
تاریخ : پنجشنبه 09 خرداد 1392 زمان : 18:25 | نویسنده : admin | لینک ثابت | نظرات ()

نحوه تخصيص شماره مستخدم نيروهاي پيماني و رسمي و شماره شناسه نيروهاي قراردادي از طريق بستر سامانه كارمند ايران در اجراي طرح مهرآفرين (بخشنامه شماره ۸۷۰/۹۲/۲۲۴ مورخ ۲۰/۱/۱۳۹۲ معاونت راهبردي منابع انساني معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رييس جمهور)

بخشنامه به كليه دستگاه هاي اجرايي و استانداران سراسر كشور

در اجراي سياست ها و برنامه هاي مربوط به تسهيل فرآيندهاي اداري و استخدامي دستگاه هاي اجرايي و همسو با اقدامات مربوط به اتوماسيون فعاليت هاي نظام اداري و با توجه به اين كه بخشي از فرآيندهاي اداري و استخدامي خصوصاً تخصيص شماره مستخدم نيروهاي پيماني و رسمي و شماره شناسه نيروهاي قراردادي از طريق بستر سامانه كارمند ايران انجام مي پذيرد، ضروري است دستگاه هاي اجرايي و استانداري هاي سراسر كشور ضمن توجه به تذكرات و مسئوليت هاي ذيل،‌اقدامات لازم را در جهت اجراي فعاليت هاي مربوطه در بستر سامانه كارمند ايران صورت دهند:

۱- با توجه به وظايف و اختيارات تفويضي به دستگاه هاي اجرايي و استانداري ها، صدور شماره مستخدم (براي نيروهاي پيماني و رسمي) و شماره شناسه (براي نيروهاي قراردادي كار مشخص يا معين و كارگري) از طريق سامانه كارمند ايران صورت مي پذيرد و مسئوليت رعايت كليه الزامات قانوني و حصول اطمينان از رعايت كليه ضوابط قانوني و تأمين اعتبار و فرآيندهاي اجرايي مربوط به آن و حفظ امنيت دسترسي ها در سامانه بر عهده بالاترين مقام دستگاه اجرايي يا مقام مجاز از سوي وي و استاندار يا مقام مجاز از سوي وي (حسب مورد) مي باشد.

۲- شماره شناسه صادره براي كاركنان قراردادي (كار مشخص يا معين و كارگري) كه از طريق سامانه كارمند ايران تخصيص داده مي شود صرفاً براي همان افراد و متناسب با عناوين قرارداد (كار مشخص يا معين و كارگري) آنان مي باشد. بنابراين، تغيير عنوان قرارداد اين نيروها و همچنين واگذاري اين شماره شناسه ها در صورت اتمام، عدم تمديد يا فسخ قرارداد نيروي قراردادي و يا به هر نحو ديگر به ساير نيروها ممنوع مي باشد. همچنين شماره مستخدم صادره براي نيروهاي پيماني يا رسمي نيز صرفاً براي همان كارمند بوده و واگذاري آن به هر شكل به ساير نيروها ممنوع است.

۳- آن دسته از نيروهايي كه بابت حق شركت در آزمون استخدامي هزينه ثبت نام پرداخت ننموده اند مكلفند پس از صدور شماره مستخدم مبلغ هزينه ثبت نام را بر اساس نرخ سالانه به شماره حساب ۹۸۰ خزانه داري كل كشور نزد بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران قابل پرداخت در كليه شعب بانك ملي ايران به حساب درآمدهاي عمومي دولت واريز نمايند.

تبصره: فرزندان شهدا از پرداخت هزينه ثبت نام معاف بوده و ساير ايثارگران نيز ۵۰٪ هزينه مذكور را پرداخت مي نمايند.

                                                        هاجر تحريري نيك صفت- معاون راهبري منابع انساني

درباره : برق منطقه ای , وزارت نیرو , قوانین ,
بازدید : 223
تاریخ : دوشنبه 09 ارديبهشت 1392 زمان : 18:20 | نویسنده : admin | لینک ثابت | نظرات ()
400 هزار نیروی قراردادی دولت سال 92 پیمانی می‌شوند
 عضو کمیسیون عمران مجلس خبر داد، بر اساس طرح جدیدی که یک فوریت آن نیز در صحن مجلس تصویب شده، در صورت تصویب نهایی طرح، در سال 92 حدود 300 تا 400 هزار نیروی قراردادی در دولت پیمانی می شوند.
 
مهرداد لاهوتی درباره جزئیات این طرح گفت: در سال ۶۸ قانونی راجع به استخدام قراردادی تصویب شد که در تبصره‌ آن مقرر شد در معادل ۱۰ درصد پست‌های سازمانی اعلام شده از نیروهای قراردادی دستگاه‌ها استفاده شود این در حالی است که ۴۰ درصد نیروهای دستگاه‌ها یعنی بالای ۳۰۰، ۴۰۰ هزار نفر قراردادی هستند.

وی در گفتگو با تسنيم، گفت: تعدیل نیروهای قراردادی مشکلات زیادی را در دستگاههای اجرایی به وجود آورده. هر سال در بودجه قید می‌شود که بکارگیری نیروی قرارداد معین در دستگاه‌ها بلامانع است اما ذی‌حسابان برای پرداخت به این نیروها که ممکن است ۱۰ سال هم سابقه داشته باشند دچار مشکل می‌شوند، و برای برطرف شدن این محدودیت از محل اعتبارات بودجه‌های عمرانی مجوز موردی می‌گیرند و حقوق‌ آنها را پرداخت می‌کنند.

این عضو کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت: در راستای نشستی که با دولت برگزار کردیم مقرر شد در قانون بودجه امسال شاهد این موضوعات نباشیم.

لاهوتی افزود: تصمیم داریم پیش از تصویب بودجه ۹۲ این قانون را مصوب کنیم تا ۳۰۰، ۴۰۰ هزار نیروی انسانی در دستگاه‌های دولتی به شکل قانونی و نه از محل اعتبارات عمرانی حقوق دریافت کنند.

این طرح که به امضای ۳۹ نفر از نمایندگان مجلس رسیده است، شامل یک مقدمه توجیهی و یک ماده واحده است که در صورت تصویب نهایی، تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی دستگاه‌های اجرایی به پیمانی با رعایت سایر شرایط الزامی مشروط به اینکه فرد سه سال متوالی یا ۵ سال متناوب به نحوی که حداقل دو سال آن منتهی به زمان تبدیل وضع باشد، سابقه اشتغال داشته باشد، بدون نیاز به نشر آگهی، امکان‌پذیر است.

همچنین در صورت تصویب نهایی این طرح، دستگاه‌های اجرایی می‌توانند با تایید شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی بدون تعهد استخدامی، افراد را به صورت ساعتی یا قرارداد کار معین برای انجام وظایف پست‌های سازمانی یا غیر آن به کار گیرند
درباره : مصوبات جدید ,
بازدید : 502
تاریخ : جمعه 09 فروردين 1392 زمان : 18:8 | نویسنده : admin | لینک ثابت | نظرات ()
آخرین مطالب ارسالی
صفحات سایت
تعداد صفحات : 36