close
تبلیغات در اینترنت
طراحی و شبیه سازی کنترل دور موتور القایی به روش شار ثابت

اطلاعات کاربری

عضو شويد

نام کاربری :
رمز عبور :

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد
موضوعات
برق منطقه ای
نیروگاه
تولید
انتقال
توزیع
وزارت نیرو
مصوبات جدید
قوانین
تعمیرات برق
تازه های صنعت برق
اخبار
آرشیو
نویسندگان
مطالب پربازدید
مطالب تصادفی
تبلیغات
Rozblog.com رز بلاگ - متفاوت ترين سرويس سایت ساز
آمار سایت
آمار مطالب
کل مطالب : 356
کل نظرات : 0
آمار کاربران
افراد آنلاین : 2
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین

آمار بازدید
بازدید امروز : 94
باردید دیروز : 125
ای پی امروز : 16
ای پی دیروز : 31
گوگل امروز : 0
گوگل دیروز : 0
بازدید هفته : 219
بازدید ماه : 1,742
بازدید سال : 18,590
بازدید کلی : 405,542
لینک دوستان
کاربران
جستجو

کدهای اختصاصی
تبلیغات

با اختراع موتور های الکتریکی انقلاب بزرگی در صنایع گوناگون به وقوع پیوست. با به کار بردن موتور های قدرمند الکتریکی و استفاده از انرژی الکتریسیته که انتقال آسان آن یکی از مزایای بزرگ این نوع انرژی بود ، تنها مشکل پیش روی صنایع، بهینه سازی مصرف این انرژی برای سود بالاتر و مصرف به صرفه تر بود. موتور هایی که در ابتدا در صنایع و کاربرد های گوناگون مورد استفاده قرار میگرفت موتور جریان مستقیم بود که بسته به چگونگی اتصال سیم پیچ میدان آن، این موتور قادر بود در کاربرد های گوناگون مورد استفاده قرار گیرد. استقبال گسترده از موتور های الکتریکی و یافتن راههای جدید استفاده از این موهبت صنعتی در موارد مختلف، که تا پیش از این همگی با نیروی انسان یا حیوانات مورد بهره برداری قرار میگرفت توجه دانشمندان را برای بهبود بخشیدن و به صرفه تر کردن استفاده از انرژی برق در موتور های الکتریکی معطوف خود گرداند. در ۱۸۸۲ نیکولا تسلااصول میدان مغناطیسی دوار را پایه گذاری کرد و راه را برای استفاده از میدان دوار به عنوان یک نیروی مکانیکی باز کرد. در سال ۱۸۸۳ او از این اصول برای طراحی یک موتورالقایی دو فاز استفاده کرد. در ۱۸۸۵ «گالیلئو فراریس» (Galileo Ferraris) مستقلاً تحقیقاتی را در این باره آغاز کرد و در ۱۸۸۸ نتایج تحقیقات خود را در قالب مقاله‌ای به آکادمی‌سلطنتی علوم در تورین ایتالیاارایه داد. در سال ۱۸۹۰ میخایل اسیبوویچ یک موتور سه فاز روتور قفسی اختراع کرد. موتور های القایی نسبت به موتور های جریان مستقیم دارای مزیت ضریب بهره بالا تر و در نتیجه تلفات کمتر بودند. با اختراع موتور های القایی قفس سنجابی به دلیل حذف کامل جاروبکها تلفات مکانیکی به حداقل خود رسید به گونه ای که در هر جا که امکان استفاده از این موتور بود استفاده از موتور های جریان مستقیم متوقف شد. اما همچنان چالش بزرگ پیش روی موتور های القایی در مواردی بود که نیاز به گشتاور بالا در راه اندازی داشت.موتور جریان مستقیم همچنان سالها با مولفه گشتاور راه انداز فوق العاده خود در عرصه کاربردهای کششی همچون قطارهای برقی درون شهری و قطارهای دیزل ژنراتور دار برون شهری یکه تاز بود. ...

   
 

 
حجم: 1.56 MB
رمز: www.power2.ir
تعداد صفحات: 97

نوع فایل:pdf

 

درباره : انتقال , وزارت نیرو , قوانین ,

نمایش این کد فقط در ادامه مطلب
بازدید : 260
تاریخ : جمعه 22 خرداد 1394 زمان : 13:22 | نویسنده : admin | نظرات ()
مطالب مرتبط
آخرین مطالب ارسالی
ارسال نظر برای این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی