close
تبلیغات در اینترنت
به کارگیری پیل سوختی در تولید انرژی الکتریکی با استفاده از روش بردارهای فضایی (SVM)

اطلاعات کاربری

عضو شويد

نام کاربری :
رمز عبور :

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد
موضوعات
برق منطقه ای
نیروگاه
تولید
انتقال
توزیع
وزارت نیرو
مصوبات جدید
قوانین
تعمیرات برق
تازه های صنعت برق
اخبار
آرشیو
نویسندگان
مطالب پربازدید
مطالب تصادفی
تبلیغات
Rozblog.com رز بلاگ - متفاوت ترين سرويس سایت ساز
آمار سایت
آمار مطالب
کل مطالب : 356
کل نظرات : 0
آمار کاربران
افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین

آمار بازدید
بازدید امروز : 158
باردید دیروز : 171
ای پی امروز : 20
ای پی دیروز : 34
گوگل امروز : 0
گوگل دیروز : 0
بازدید هفته : 454
بازدید ماه : 1,977
بازدید سال : 18,825
بازدید کلی : 405,777
لینک دوستان
کاربران
جستجو

کدهای اختصاصی
تبلیغات

يکي از موارد مهمي که بشر از ابتدا به عنوان يک چالش اساسي با آن مواجه بوده است يافتن روشهاي نوين و پر بازده تبديل انرژي سوختها به انرژي قابل استفاده بوده است شايد بتوان اولين تجربه انسان در اين راه را ساخت ماشينهاي اوليه بخار دانست اين ماشينها داراي راندمان بسيار پايين بودند بعد از اختراع موتورهاي احتراق داخلي توسط اتو اين راندمان نسبتا بهبود يافت و به مرز 7 % در موتورهاي اوليه رسيد با پيشرفت علم ترموديناميک سيکلهاي احتراقي بهتري پا به عرصه گذاشتند هر چند برخي از آنها يا قابل اجرا نبودند يا با مشکلات ساخت و تجهيزات پيچيده مواجه بودند. بهترين سيکل حرارتي کاربردي که تا کنون مورد استفاده بشر قرار گرفته است سيکل ترکيبي برايتون – رانکين مي باشد که در نيروگاههاي حرارتي توليد برق مورد استفاده قرار گرفته است و بازده آن قريب به 45 % مي باشد اما امروزه بشر به فن آوري جالب پيل سوختي به عنوان جانشين بسيار مناسب براي موتورهاي احتراق داخلي مي انديشد از آنجاييکه اين وسيله از سيکل کارنو تبعيت نمي کند و بصورت مستقيم و بواسطه فرآيند الکتروشيميايي ، انرژي شيميايي سوخت را به انرژي الکتريکي تبديل مي نمايد مي توان بسته به نوع سوخت راندماني بين 80 % براي سوخت هيدروژن خالص و 30 % براي گاز متان داشته باشد. امروزه پيل سوختي به يک رقيب مناسب براي توربينهاي گاز در نيروگاهها ، موتورهاي احتراق داخلي در خودروها و باطريها در کامپيوترهاي کيفي تبديل شده است جريان مستقيم توليد شده توسط پيل سوختي را مي توان براي کاربردهاي الکتريکي بويژه بکارانداختن موتورهاي الکتريکي و روشنايي استفاده نمود. يکي از شيوه هاي اساسي که تکنولوژي آن در دهه اخير به سرعت توسعه يافته است استفاده از پيلهاي سوختي جهت تأمين همزمان الکتريسيته و حرارت به روش الکتروشيميايي مي باشد در اين روش که به عبارتي مي توان آن را عمل الکتروليز معکوس قلمداد کرد انرژي شيميايي ذخيره شده در سوختهاي فسيلي بدون احتراق استخراج مي گردد اين سيستمها در مقايسه با ساير روشها از کارائي زيادي برخوردار بوده و آلودگي بسيار کمي توليد مي کند. با توجه به اينکه پيلهاي سوختي بصورت شيميايي برق توليد مي کنند خيلي بهتر از احتراق خواهند بود آنها محدوديت قوانين ترمود يناميک را که واحدهاي توليد قدرت مرسوم دارند ندارند بنابراين پيلهاي سوختي بازده بسيار بيشتري در توليد انرژي از يک سوخت خواهند داشت همچنين با افزايش هر چه بيشتر بازدهي سيستم مي توان اتلاف گرما از بعضي سلولها را مهار کرد. همانطور که مي دانيم در اتومبيل ها وسايل زيادي نظير کولر، گرم کن، راديو و ... با نيروي مکانيکي توليد شده و يا با باتري داخل اتومبيل تغذيه مي شوند. بنابراين اگر در هنگام حرکت از اين وسايل استفاده شود مقداري از نيروي موتور صرف تغذيه ي اين وسايل مي شود. و مي توان گفت که استفاده از اين وسايل تقريبا مداوم و بي وقفه است. يکي از اولين کاربرد هاي پيل هاي سوختي مذکور تامين انرژي لازم براي وسايلي نظير کولر ، بخاري ، راديو و ... در اتومبيل هاي سنگين است. در حالتي که اينگونه اتومبيل ها در جا کار نمي کنند بلکه در حال حرکت هستند. زيرا اگر انرژي لازم براي اين وسايل در حالت درجا کار کردن از موتور گرفته شود مشكلي به وجود نمي آيد. اما اگر اتومبيل در حال حرکت باشد مقداري از نيروي موتور به جاي اينکه صرف جلو بردن اتومبيل شود صرف به کار انداختن اين وسايل مي شود.

 فصل اول
 
1-2 پيل سوختي چيست؟
 1-3- معرفي انواع پيل سوختي
 1-3-1 پيل‌سوختي اسيد فسفريك
1-3-2 پيل‌سوختي قليايي
1-3-3 پيل‌سوختي كربنات مذاب
1-3-4 پيل‌سوختياكسيدجامد
1-3-5 پيل‌سوختي متانولي
1-3-6 پيل سوختي سراميکي پروتوني
1-4-7 پيل‌سوختي پليمري

فصل دوم:شناخت فني پيل سوختي متانولي

2-1 اجزاي پيل‌‌‌‌سوختي متانولي
2-1-1 الکترود آند
2-1-2 روش تهيه لايه کاتاليست
2-1-3  الکترود کاتد
2-1-4 لايه نفوذ گاز
2-1-5 صفحات دو قطبي
2-2 تهيه  MEA
2-3 فرآيند توليد سري پيل‌سوختي متانولي
2-4 سري‌هاي با صفحه دوقطبي
2-5 مجموعه غشا/الكترود
2-6 روش ساخت مجموعه غشا/الکترود
2-7 لايه‌هاي نفوذ گاز
2-8 مسيرهاي جريان گاز در صفحات دوقطبي يا در صفحات انتهايي/گيرنده‌هاي جريان
2-9 صفحات دو‌قطبي
2-10 سيستم پيل سوختي

 فصل سوم :اتصال پیل سوختی به بار با استفاده از روش بردار فضایی(SVM)

 3-1- اینورتر قابل کنترل(SVPWM)
3-1-1- کلیدزنی به روش (SVPWM)
3-1-2- محاسبه دوره‌ی کار کلید‌ها
3-1-3- توالی کلید زنی ها
3-2- نتایج حاصل از شبیه سازی

منابع و مراجع
 
 
 
   

حجم: 3.23 MB
رمز: www.power2.ir
تعداد صفحات: 107

نوع فایل:pdf

 

درباره : وزارت نیرو , مصوبات جدید , تازه های صنعت برق ,

نمایش این کد فقط در ادامه مطلب
بازدید : 267
تاریخ : سه شنبه 24 شهريور 1394 زمان : 14:24 | نویسنده : admin | نظرات ()
مطالب مرتبط
آخرین مطالب ارسالی
ارسال نظر برای این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی