close
تبلیغات در اینترنت
عیب یابی و تعمیر موتور..

اطلاعات کاربری

عضو شويد

نام کاربری :
رمز عبور :

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد
موضوعات
برق منطقه ای
نیروگاه
تولید
انتقال
توزیع
وزارت نیرو
مصوبات جدید
قوانین
تعمیرات برق
تازه های صنعت برق
اخبار
آرشیو
نویسندگان
مطالب پربازدید
مطالب تصادفی
تبلیغات
Rozblog.com رز بلاگ - متفاوت ترين سرويس سایت ساز
آمار سایت
آمار مطالب
کل مطالب : 356
کل نظرات : 0
آمار کاربران
افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین

آمار بازدید
بازدید امروز : 48
باردید دیروز : 232
ای پی امروز : 4
ای پی دیروز : 22
گوگل امروز : 0
گوگل دیروز : 0
بازدید هفته : 576
بازدید ماه : 2,099
بازدید سال : 18,947
بازدید کلی : 405,899
لینک دوستان
کاربران
جستجو

کدهای اختصاصی
تبلیغات

در این بخش عیب هایی که بیشتر در موتور های الکتریکی اتفاق می افتد را به همراه دلیل و روش رفع عیب را با هم بررسی خواهیم کرد.

عیب یابی و تعمیر موتور


نوع عیب)موتور اصلا روشن نشده و جریانی از مدار عبور نمی کند.          علت)جایی از مدار قطع است

رفع عیب)با آوومتر تمام مدار شامل پریز, دوشاخه,سیم های رابط ,کلید ها واتصالات در تخته کلم موتور را بررسی وعیب مربوطه را رفع می کنیم.


نوع عیب)موتور نیم سوز است                                                     علت)وجود اتصالی در سیم پیچی موتور

رفع عیب)در هرکدام از سیم پیچ های کمکی و اصلی اتصال حلقه و یا اتصال کلاف به کلاف به وجود آمده باشد .بنابراین مسیر جریان الکتریکی کوتاه شده در نتیجه میدان مغناطیسی مناسب برای گردش به جود نمی آید و باعث داغی موتور می شود .موتور های نیم سوز جریان بیشتری نسبت به موتور های سالم مشابه خود دریافت میکنند .برای رفع عیب در صورتی که محل اتصالی مشخص باشد و بتوان به نحوی آن را عایق نمود ,اقدام به این کار کده و در غیر این صورت باید دوباره سیم پیچی شود.


نوع عیب)موتور پس از روشن شدن خیلی زود داغ می شود.                  علت)زیاد بودن بار موتور

رفع عیب)هر موتور دارای توان مکانیکی مشخص است,در صورتی که بیشتر از توان مربوطه از موتور نیرویی خواسته شود جریان بیشتری از سیم ها عبور میکند  که باسطح مقطع و تعداد دور آن ها هم خوانی ندارد و باعث ایجاد گرما در موتور و آسیب دیدن آن خواهد شد.برای رفع عیب  باید بار موتور را کم نموده و از کار مداوم آن خودداری کرد.


نوع عیب)موتور پس از روشن شدن خیلی زود داغ می شود و زیر بار می خوابد        علت)عمل نکردن کلید گریز از مرکز

رفع عیب)علاوه بر جریان دریافتی توسط سیم پیچ اصلی سیم پیچ کمکی نیز چون از مدار خارج نمی شود جریان دریافت می کند برای اطمینان از صحت عمل کرد کلید گریز از مرکز باید به صدای کنتاکت آن ,در حالت دور گرفتن موتور و همچنین از دور افتادن آن گوش کرد .برای رفع عیب باید کلید,سرویس و یا تعویض شود.


نوع عیب)با روشن کردن موتور صدای زیادی شنیده می شود ولی به گردش در نمی آید    علت عیب)خرابی کلید گریز از مرکز

رفع عیب)در صورتی که کنتاکت های کلید در حالتی  که موتور خاموش بوده وصل نشده باشد و در زمان شروع به کار ,سیم پیچ راه انداز در مدار قرار نگرفته و طبیعتا موتور به گردش نمی افتد برای رفع عیب کلید را با آوومتر امتحان و در صورت معیوب بودن تعویض می نماییم.


نوع عیب)با روشن شدن موتور صدای زیادی شنیده می شود ولی به گردش درنمی آید   علت )قطعی سیم پیچ اصلی یاکمکی

رفع عیب)به کمک آوومتر هردو مدار را امتحان و در صورت مشخص شدن محل قطعی آن را تعمیر می نماییم


نوع عیب)با روشن شدن موتور صدای زیادی شنیده می شود ولی به گردش درنمی آید

علت)نیم سوز بودن یا سوختگی موتور

رفع عیب)موتور سریعا داغ شده و جریان زیادی می کشد همچنین بوی سوختگی و یا دود از مشخصه های آن است رفع عیب سیم پیچی مجدد است.


نوع عیب)با روشن شدن موتور صدای زیادی شنیده می شود ولی به گردش درنمی آید

علت)خرابی خازن

رفع عیب)خازن ها به منظور راه اندازی موتور به کار رفته اند آن ها را آزمایش نموده در صورت نیاز آن ها را تعویض می کنیم.

درباره : برق منطقه ای , توزیع , وزارت نیرو ,

نمایش این کد فقط در ادامه مطلب
بازدید : 271
تاریخ : یکشنبه 09 خرداد 1395 زمان : 17:19 | نویسنده : admin | نظرات ()
مطالب مرتبط
آخرین مطالب ارسالی
ارسال نظر برای این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی