close
تبلیغات در اینترنت
موتور های ریپالسیونی

اطلاعات کاربری

عضو شويد

نام کاربری :
رمز عبور :

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد
موضوعات
برق منطقه ای
نیروگاه
تولید
انتقال
توزیع
وزارت نیرو
مصوبات جدید
قوانین
تعمیرات برق
تازه های صنعت برق
اخبار
آرشیو
نویسندگان
مطالب پربازدید
مطالب تصادفی
تبلیغات
Rozblog.com رز بلاگ - متفاوت ترين سرويس سایت ساز
آمار سایت
آمار مطالب
کل مطالب : 356
کل نظرات : 0
آمار کاربران
افراد آنلاین : 2
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین

آمار بازدید
بازدید امروز : 25
باردید دیروز : 232
ای پی امروز : 4
ای پی دیروز : 22
گوگل امروز : 0
گوگل دیروز : 0
بازدید هفته : 553
بازدید ماه : 2,076
بازدید سال : 18,924
بازدید کلی : 405,876
لینک دوستان
کاربران
جستجو

کدهای اختصاصی
تبلیغات

اساس کار این موتورها بر اساس دافعه ی مغناطیسی می باشد استاتور موتور های ریپالسیونی شبیه موتور القایی تکفاز است به عبارت دیگر سیم پیچ استاتور به جریان الکتریکی متناوب وصل می شود.

رتور این موتور شبیه موتور جریان مستقیم می باشد.پس می توان نتیجه گرفت که موتور ریپالسیونی هم شبیه موتور القایی و هم شبیه موتور DC است.

تفاوت موتور ریپالسیونی با موتور DC در چیست؟

در موتور های ریپالسیونی جاروبک ها در محل مالش با کموتاتور با یکدیگر وصل می شوند به عبارت دیگر  جاروبک ها اتصال کوتاه شده اند.


موتور های ریپالسیونی

 

 

این موتور ها در پمپ چاه های عمیق کاربرد دارند.در توان های 1/2 تا 15 اسب بخار طراحی و ساخته می شوند.

مزایا موتور های ریپالسیونی :

تغییرات وسیع در سرعت

گشتاور راه اندازی زیاد

جریان راه اندازی کم

معایب:

سر صدای این موتور زیاد است

تنظیم سرعت کم

ضریب  توان کم

جرقه های کلکتور زیاد

نیاز به تعمیر دوره ای کلکتور

گشتاور در این موتور برابر است با:
فرمول گشتاور

طبق این رابطه1- اگر محور جاروبک در امتداد قطب ها باشد گشتاور وارده صفر می شود و موتور کار نمی کند همچنین وقتی 2-محور جاروبک ها بر قطب ها عمود باشد ولتاژ های القا شده در رتور اثر یکدیگر را خنثی می کند و هیچ ولتاژی در جاروبک ها وجود نخواهد داشت و در نتیجه هیچ جریانی در رتور القا نشده و گشتاور راه اندازی صفر می شود.

گشتاور در موتور ریپالسیونی

پس موتور در کدام حالت کار خواهد کرد؟

برای اینکه موتور ریپالسیونی بتواند دوران کند باید زاویه بین محور مغناطیسی استاتور و رتور 20 تا 30 درجه انخاب شود.

طبق فرمول حداکثر تغییر زاویه جاروبک 45 درجه است.

تغییر جهت چرخش :

برای معکوس نمودن چرخش در موتور ریپالسیونی کافیست که وضعیت جاروبک ها را به طرف مخالف صفحه خنثی تغییر وضعییت دهیم.

صفحه خنثی صفحه ای است که در آن قطب اصلی وجود ندارد.

همچنین می توانید به طور مفصل تر در مقاله زیر در مورد موتور های ریپالسیونی بخوانید.

درباره : انتقال , توزیع , قوانین , تازه های صنعت برق ,

نمایش این کد فقط در ادامه مطلب
بازدید : 366
تاریخ : شنبه 12 تير 1395 زمان : 17:33 | نویسنده : admin | نظرات ()
مطالب مرتبط
آخرین مطالب ارسالی
ارسال نظر برای این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی