close
تبلیغات در اینترنت
تئوری موتور هیسترزیس

اطلاعات کاربری

عضو شويد

نام کاربری :
رمز عبور :

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد
موضوعات
برق منطقه ای
نیروگاه
تولید
انتقال
توزیع
وزارت نیرو
مصوبات جدید
قوانین
تعمیرات برق
تازه های صنعت برق
اخبار
آرشیو
نویسندگان
مطالب پربازدید
مطالب تصادفی
تبلیغات
Rozblog.com رز بلاگ - متفاوت ترين سرويس سایت ساز
آمار سایت
آمار مطالب
کل مطالب : 356
کل نظرات : 0
آمار کاربران
افراد آنلاین : 2
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین

آمار بازدید
بازدید امروز : 40
باردید دیروز : 232
ای پی امروز : 4
ای پی دیروز : 22
گوگل امروز : 0
گوگل دیروز : 0
بازدید هفته : 568
بازدید ماه : 2,091
بازدید سال : 18,939
بازدید کلی : 405,891
لینک دوستان
کاربران
جستجو

کدهای اختصاصی
تبلیغات

در یک موتور خاص دیگر از پدیده هیستریزیس برای تولید گشتاور مکانیکی استفاده می شود.روتور موتور هیستریزیس یک استوانه صاف از یک ماده مغناطیسی است که هیچ گونه دندانه , پیش آمدگی , یا سیم پیچی ندارد.استاتور موتور می تواند تکفاز یا سه فاز باشد, باید یک خازن دائمی همراه با یک سیم پیچی کمکی به کار برده شود تا حتی المقدور میدان مغناطیسی همواری تولید کند, این کار تلفات موتور را به شدت کم می کند.

 اساس کار موتور هیستریزیس :
وقتی یک جریان سه فاز (یا تکفاز با سیم پیچی کمکی) به استاتور موتور اعمال می شود , یک میدان مغناطیسی دوار در داخل ماشین ایجاد می شود. این میدان دوار فلز روتور را مغناطیس کرده, قطب هایی در آن ایجاد می کند.
وقتی موتور با سرعتی کمتر از سرعت سنکرون کار می کند, درون آن دو منبع گشتاور وجود دارد .بیشتر گشتاور در اثر هیستریزیس تولید می شود. وقتی که میدان مغناطیسی استاتور سطح روتور را جارو می کند , شار روتور نمی تواند دقیقا آن را تعقیب کند ,چون فلز روتور تلف هیستریزیس زیادی دارد.هر چه تلف هیستریزیس ذاتی ماده ی روتور بیشتر باشد, زاویه تاخیر میدان مغناطیسی روتور نسبت میدان مغناطیسی استاتور بیشتر می شود . چون میدان مغناطیسی روتور و استاتور در زوایای متفاوتی قرار دارند , در موتور یک گشتاور غیر صفر تولید می شود.علاوه بر ان میدان مغناطیسی استاتور در روتور جریان گردابی تولید می کند , واین جریان های گردابی نیز میدان مغناطیسی خودشان را ایجاد می کنند, و گشتاور روتور بیشتر می شود . هر چه حرکت نسبی بین روتور ومیدان مغناطیسی استاتور بیشتر باشد ,جریان های گردابی و گشتاور ناشی از آن بزرگترند.
وقتی موتور به سرعت سنکرون می رسد , شار استاتور و روتور دیگر نسبت به هم حرکت نمی کنند و روتور مثل یک مغناطیس دائم عمل می کند. در این هنگام گشتاور تولیدشده در موتور با زاویه بین میدان های روتور و استاتور متناسب است , به شرطی که این زاویه از یک زاویه ماکزیمم تعیین شده توسط پس ماند روتور کوجکتر باشد.
مشخصه ی گشتاور- سرعت موتور هیستریزیس در شکل زیر نمایش داده شده است:

گشتاور سرعت هیسترزیس

چون مقدار پس ماند در یک روتور خاص , تنها تابعی از چگالی شار استاتور و ماده ی تشکیل دهنده ی روتور است , گشتاور پس ماند موتور در تمام سرعت های از صفر تا nsync تقریبا ثابت است. گشتاور جریان گردابی کم و بیش ب لغزش موتور متناسب است. این واقعیت در رسم شکل مشخصه ی گشتاور – سرعت موتور به حساب آورده شده اند.
چون گشتاور موتور هیستریزیس در تمام سرعت های کمتر از سنکرون , از ماکزیمم گشتاور سنکرون اش بیشتر است, این موتور می تواند هر باری را که در کار عادی قادر به گرداندن آن است, راه اندازی کند.
در موتور هیستریزیس می توان از ساختمان استاتور قطب – سایه دار استفاده کرد تا یک موتور سنکرون کوچک کم-توان خود – راه انداز به دست آید.
این موتور معولا به عنوان مکانیزم گرداننده ی ساعت های الکتریکی به کار می رود . در نتیجه ساعت الکتریکی با فرکانس سیستم قدرت همزمان شده, درست همان دقت( یا عدم دقت ) فرکانس سیستم قدرتی را که به آن متصل است پیدا می کند.

خصوصیات موتور هیسترزیس:

این موتور در محدوده چند میلی وات ساخته می شود یا 1/7 اسب بخار.دارای گشتاور راه اندازی است .برای تغییر جهت چرخش باید از طریق تغییر قطب های استاتور عمل کرد.جریان راه اندازی آن کم است.

درباره : تعمیرات برق , تازه های صنعت برق , اخبار ,

نمایش این کد فقط در ادامه مطلب
بازدید : 342
تاریخ : یکشنبه 27 تير 1395 زمان : 17:41 | نویسنده : admin | نظرات ()
مطالب مرتبط
آخرین مطالب ارسالی
ارسال نظر برای این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی